Lüks markalarda yaprak dökümü! Gucci, Saint Laurent ve diğer devler yeni liderler arıyor

PİYASADAKİ GERİLEME DEĞİŞİMİN FİTİLİNİ ATEŞLEDİ

Bu ani değişimlerin gerisinde yatan en büyük sebep ise lüks tüketim pazarındaki gözle görülür yavaşlama. Pandemi devrinde yaşanan patlamanın akabinde, bilhassa Çinli tüketicilerin lüks eserlere olan ilgisinin azalması, markaları yeni arayışlara itiyor.

Pandemideki lüks eser fırtınası diniyor. Çinli tüketicilerin kıymetli el çantalarına ve dizayncı eserlerine yönelik doymak bilmeyen iştahı da sönmüş durumda.

Ama kesim uzmanları ve analistler bu kadar süratli değişikliklerin stratejik maksatları bulandırıp yetenekli çalışanları kendilerini göstermeleri için gereken mühletten yoksun bırakabileceği konusunda uyardı.

HSBC tüketici ve perakende araştırmaları küresel sorumlusu Erwan Ramburg, De Sarno örneği için “Bence iki yıl bir markanın nefes almasını sağlamak için kâfi değil. Çok çok kısa” dedi.

Sektörden isimlere nazaran Gucci’nin kreatif yöneticisiyle yollarını ayırması o kadar da şaşırtan değil. Buna rağmen De Sarno’nun dizaynlarının mağazalarda şimdi yeni yer almaya başladığı düşünülürse kararın bu kadar ani gelmesi sürpriz sayılabilir. Kering’in amiral gemisi olan Gucci’nin satışları 2024’te bir evvelki yıla kıyasla yüzde 21 gerilerken küme birkaç kere kâr ikazında bulunmuştu.

Gucci ve Saint Laurent de dahil olmak üzere Kering bünyesindeki moda ve deri eser markalarının yarısı son 18 ayda CEO değiştirdi. Tekrar Kering’e bağlı Bottega Veneta ve Alexander McQueen dahil üç marka ise birebir devirde yeni dizayncıları vazifeye getirdi.

Richemont da üst seviye yönetici değişikliğine giderek Nicolas Bos’u CEO’luğa getirdi. Ayrıyeten en saygın markalarından Cartier ile Van Cleef & Arpels’ın başındaki isimleri değiştirdi.

UZMANLAR UYARIYOR: SÜRATLİ DEĞİŞİM MARKA KİMLİĞİNİ ZEDELEYEBİLİR

Ancak dal uzmanları, bu kadar sık başkan değişikliğinin markaların stratejik amaçlarını bulanıklaştırabileceği ve yetenekli çalışanların kendilerini kanıtlamaları için gereken vakti bulamamalarına yol açabileceği konusunda uyarıyor.

GUCCİ’DE ŞOK AYRILIK: SABATO DE SARNO’NUN VAZİFESİ KISA SÜRDÜ

Gucci’nin kreatif yöneticisi Sabato De Sarno’nun vazifeden alınması, bu süratli değişim rüzgarının en çarpıcı örneklerinden biri oldu. Vazifeye başlayalı şimdi iki yıl bile olmamışken yolların ayrılması, lüks moda dünyasında şaşkınlık yarattı.

LVMH’DE HALEFİYET PLANLAMASI: YENİ JENERASYON ÖNDERLER VAZİFEYE GELİYOR

LVMH’de ise değişimlerin büyük ölçüde halefiyet planlaması çerçevesinde gerçekleştiği görülüyor. Bernard Arnault’nun çocuklarının değerli durumlara getirilmesi ve genç yöneticilere daha fazla sorumluluk verilmesi, şirketin geleceğine yönelik bir hazırlık olarak bedellendiriliyor.

SEKTÖRÜN GELECEĞİ BELGİSİZ: MARKALAR YENİ İSTİKRAR ARAYIŞINDA

Lüks bölümündeki bu süratli değişim rüzgarı, markaların geleceğiyle ilgili belirsizlikleri de beraberinde getiriyor. Uzmanlar, markaların bu süreçte kendi DNA’larını koruyarak yeni bir vizyon oluşturmalarının kritik ehemmiyet taşıdığını vurguluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir